Min repertoar är den klassiska och jag sjunger främst kammarmusik och oratorier, med någon eskapad till opera och operett. Jag har en förkärlek för tidsspannet från tidig romantik till mitten av 1900-talet, samt nyskrivet när det är som bäst och blir inspirerande samarbeten med kompositörer. Lars Erik Larssons Förklädd Gud, Hilding Rosenbergs Den heliga natten, Saint-Saëns Juloratorium, Torsten Nilssons Jesaias kallelse, Mendelssohns Lobgesang, samt Requier av Mozart, Brahms, Fauré, Rutter och Agneta Sköld är några av de orkesterkonserter jag trivts att vara solist i. I kammarmusikaliska sammanhang sjunger jag gärna romanser, Shuberts Der Hirt auf dem Felsen och Spohrs Sex tyska sånger för sopran, piano och klarinett, samt musik för sopran och flöjt av tonsättare som Roussell och Ibert, med flöjtisten Emelie Gemzell.
I dagarna kommer min första skiva med helt nyskrivna romanser av Ladislaus Horatius ut på Daphne Records. Se mer under “Days of Wine and Roses”!
Jag har en Master of Arts från Conservatorio Luigi Cherubini i Florens, Italien. Efter min examenskonsert, där jag tillsammans med pianisten Fabrizio Corona framförde bl.a. Carlo Menottis Canti della lontananza, gick jag ut med omdömet 110/110 med beröm. Därefter har jag byggt på med teaterträning och musikdramatisk interpretation för regissör Elisabet Ljungar vid Kungliga Musikhögskolan i Stockholm och Malmö Musikhögskola. Efter att ha studerat för många olika sångpedagoger i Sverige och utomlands, började jag 2015 ta lektioner för Bengt Nordfors och tog beslutet att ta en paus från konserterandet – en paus som varade i nästan två år – för att fördjupa och delvis lägga om min teknik. Bengt Nordfors har sedan dess varit min enda lärare, och tillsammans driver vi nu Stockholm Opera Center där vi undervisar, producerar konserter och forskar om rösten.